9. decembra 2021 - Špecializovaná všeobecná škola I-III ročníkov №4, Užhorod. Vyučovacia hodina sa konala pre žiakov 7. ročníka, učiteľka biológie Gurt Anna Yuriyivna.
15. decembra 2021 - Užhorodská všeobecná škola I-III ročníkov. №15, Užhorod. Hodina sa konala pre žiakov 9. ročníka, učiteľka biológie Balož Maria Vasylivna.
15. decembra 2021 - Užhorodská všeobecná odborná škola internátna s prehĺbeným štúdiom niektorých predmetov Zakarpatskej oblastnej rady. Vyučovacia hodina sa konala pre žiakov 10. ročníka, učiteľka biológie Sigeti Maryana Yuriyivna.
23. decembra 2021 - Užhorodská všeobecnovzdelávacia škola I-III ročníkov č. 6 pomenovaná po V. S. Donskom Užhorodskej mestskej rady Zakarpatskej oblasti. Vyučovacia hodina sa konala pre žiakov 8. ročníka, učiteľka biológie Hrynčuk Maria Josypivna.
Na začiatku informačných a vzdelávacích aktivít v týchto školách bol predstavený samotný projekt, jeho hlavný zámer a ciele, partneri zapojení do projektu. Žiaci mali možnosť predstaviť sa, podeliť sa o svoje "environmentálne návyky" alebo návyky svojej rodiny a podeliť sa o svoje skúsenosti. Spolu so žiakmi si pozreli video "Ako sa znečisťujú vodné objekty ", ktoré ukazuje, ako môže ľudská činnosť v strede kontinentu ovplyvniť ekologický stav celého oceánu. Po diskusii sa ukázalo, že pre niektorých je ťažké predstaviť si takéto dôsledky.
15. decembra 2021 - Užhorodská všeobecná škola I-III ročníkov. №15, Užhorod. Hodina sa konala pre žiakov 9. ročníka, učiteľka biológie Balož Maria Vasylivna.
15. decembra 2021 - Užhorodská všeobecná odborná škola internátna s prehĺbeným štúdiom niektorých predmetov Zakarpatskej oblastnej rady. Vyučovacia hodina sa konala pre žiakov 10. ročníka, učiteľka biológie Sigeti Maryana Yuriyivna.
23. decembra 2021 - Užhorodská všeobecnovzdelávacia škola I-III ročníkov č. 6 pomenovaná po V. S. Donskom Užhorodskej mestskej rady Zakarpatskej oblasti. Vyučovacia hodina sa konala pre žiakov 8. ročníka, učiteľka biológie Hrynčuk Maria Josypivna.
Na začiatku informačných a vzdelávacích aktivít v týchto školách bol predstavený samotný projekt, jeho hlavný zámer a ciele, partneri zapojení do projektu. Žiaci mali možnosť predstaviť sa, podeliť sa o svoje "environmentálne návyky" alebo návyky svojej rodiny a podeliť sa o svoje skúsenosti. Spolu so žiakmi si pozreli video "Ako sa znečisťujú vodné objekty ", ktoré ukazuje, ako môže ľudská činnosť v strede kontinentu ovplyvniť ekologický stav celého oceánu. Po diskusii sa ukázalo, že pre niektorých je ťažké predstaviť si takéto dôsledky.
Spoločne so žiakmi boli za pomoci odborníkov identifikované a charakterizované dôsledky znečistenia vody:
Mladá generácia mala počas vyučovacích hodín možnosť upevniť a prehĺbiť si svoje vedomosti z oblasti environmentálnych a biologických vied, získať nové informácie, ktoré im umožnia formovať návyky šetrné k životnému prostrediu a zvyšovať úroveň environmentálnej kultúry a povedomia.
- Zníženie druhovej rozmanitosti riečnej flóry a fauny.
- Zarastanie vodných objektov a ich zánik.
- Zhoršenie chuti, farby a zápachu vody.
- Ničenie skloviny našich zubov v dôsledku nadmerného množstva fluóru.
- Výskyt hepatitídy spôsobenej baktériami a Escherichia coli.
- Vysoký obsah železa vo vode, ktoré spôsobuje poruchy tvorby kostí.
- Hromadenie olova, chrómu, kadmia, benzopyrénu, ako aj chlóru vo vode vyvoláva onkologické a nervové poruchy.
- Infekčné a črevné ochorenia: od týfusu a dyzentérie až po choleru.
- Infekčné a črevné ochorenia: od týfusu a dyzentérie až po choleru.
- Zlúčeniny fenolu a fluóru nepriaznivo ovplyvňujú funkciu pečene.
- Infekcia parazitmi.
- Rádioaktívne izotopy a pesticídy sa hromadia v organizmoch a kolujú v potravinových reťazcoch, ničia tkanivá a vedú k neplodnosti a genetickým mutáciám.
Mladá generácia mala počas vyučovacích hodín možnosť upevniť a prehĺbiť si svoje vedomosti z oblasti environmentálnych a biologických vied, získať nové informácie, ktoré im umožnia formovať návyky šetrné k životnému prostrediu a zvyšovať úroveň environmentálnej kultúry a povedomia.